• Fantasy NHL
  • Fantasy NHL - hokejový online manažer
  • Fantasy NHL - hokejový online manažer
  • Anaheim Ducks
  • Arizona Coyotes
  • Boston Bruins
  • Buffalo Sabres
  • Calgary Flames
  • Carolina Hurricanes
  • Chicago Blackhawks
  • Colorado Avalanche
  • Columbus Blue Jackets
  • Dallas Stars
  • Detroit Red Wings
  • Edmonton Oilers
  • Florida Panthers
  • Los Angeles Kings
  • Minnesota Wild
  • Montreal Canadiens
  • Nashville Predators
  • New Jersey Devils
  • New York Rangers
  • New York Islanders
  • Ottawa Senators
  • Philadelphia Flyers
  • Pittsburgh Penguins
  • San Jose Sharks
  • St. Louis Blues
  • Tampa Bay Lightning
  • Toronto Maple Leafs
  • Vancouver Canucks
  • Vegas Golden Knights
  • Washington Capitals
  • Winnipeg Jets

Proč bych měl začít vyhrávat, díl 1.

2016-12-19


Nejprve to vezmu trochu ze široka a popíši historii programu, na kterém se odehrávají zápasy. Možná se vám bude zdát, že to moc s nadpisem nesouvisí, ale později pochopíte, že souvisí a dost.

Ve FNHL se letos hraje již 16. sezona a za tu dobu se vyvíjel i program, který nás dennodenně nasírá. Během těch let proběhlo několik změn. Do sezony 2007-08 se jelo na FHL simulátoru. V době jsem začínal, takže s tím příliš zkušeností nemám. Další roky se přešlo na dodnes používaný STHS simulátor. I ten však různé způsoby výpočtu zápasu - tkzv. engine, motor atd. Sezony 2008-09 a 2009-10 se jely na základní verzi 1.1, což je ta, kterou známe dnes, pouze v nešla nastavovat taktika a časy lajn. Simon (autor hry) postupně vyvíjel novější verze a tak jsme se pro sezonu 2010-11 rozhodli přejít na verzi 2.0. Zkušenosti s nebyly nejlepší. Výsledky byly dost o náhodě a ve finále se potkaly týmy, které by za normálních okolností ani nepostoupily do play off. Sám Simon uznal, že tato verze není zrovna povedená, proto začal pracovat na nové. Po zkušenostech s poslední změnou jsme na verzi 2.1 nepřešli hned, ale počkali na reakce ostatních lig. Někdo si ji chválil, někdo nadával, ale změny byly převážně negativní - velký rozptyl výsledků, velký význam hvězdných hráčů, výsledkypříliš podle papírových předpokladů. To byly důvody, proč jsme následující tři sezony setrvali na odzkoušené verzi 1.1. Byla však poptávka po kombinaci původní verze s možností více ovlivnit hru, z čehož vznikla verze 1.5. Na této jedeme od sezony 2014-15 dodnes. Od původní verze 1.1 se liší pouze přidáním nastavení taktiky a času jednotlivých lajn. Výpočet zápasů probíhá stejně.

Aktuálně jsou tedy k dispozici následující možnosti:

* Verzi 1.1 znají všichni, na jsme jeli 5 let (08-09 až 09-10 a 11-12 až 13-14)

* Verze 1.5 stejný základ, jako 1.1, ale jsou tam přidány funkce taktiky, času lajn atd. (14-15 do současnosti)

* Verze 2.0 je naprosto mimo, somehow “random” je vše říkající. (10-11)

* Verze 2.1 je nejnovější, jedou na v profi lize poslední roky.

Pokud jde o 2.1, tak i ta své mouchy.

* Velký rozptyl výsledků - tím chci říct, že v našem případě by týmy jako SJS nebo STL dostávali pravidelně 8-10 gólů. Snížení nastavení gólů nic neřeší - ostatní výsledky pak budou 1-0 a podobně. V tabulce týmů bude mít nejlepší cca 140 bodů, nejhorší 0-10.Může se objevit dvojice hráčů z jednoho týmu, která má zhruba dvojnásobek bodu, než třetí hráč v kanadském bodování ligy.

* Zápasy budou rozhodovat opravdu hvězdy. Při celkem běžným výsledku např. 5-3 bude mít nejlepší hráč 2+2 a tak podobně. Ve výsledku bude bodování týmu takový, že první lajna bude mít přes 100 bodů a ostatní budou skomírat někde u 50 bodů.

* Změna parametrů a nastavení. Pokud chceme aspoň trochu reálné statistiky (ne ty z dob Gretzkyho), tak by bylo potřeba upravit parametry - u útočníků snížit ofenzivní čísla o 5-10, u obránců zvýšit DF o cca 10.

Původně jsem chtěl psát o něčem jiném, ale myslím, že i tyto informace budou pro někoho zajímavé. V příštím článku zkusím popsat, proč bych měl začít vyhrávat a proč mě moc neděsí aktuální postavení týmu - 19. místo, 28 bodů a 5 bodů ztráta na 27. příčku.